logo_ds-blogo_ds-b
  • Hjem
  • Tjenester
    • Hjemmeside
    • Supportavtale
    • Webhotell
    • Webhotell Lynrask
    • Digital Markedsføring
    • IT Sikkerhet
  • Kundesider
  • Support
  • Webmail
  • Om Oss
  • Kontakt Oss
Product was added to your cart

Handlekurv

Support

Her finner du hjelp til de fleste spørsmål.

1. Hvordan flytte domene?

Før du kan ta i bruk tjenesten, må domene pekes til din server. Du trenger ikke å bytte registrar, da vi ikke tilbyr kjøp og salg av domener.
Registrar er der du har kjøpt domene. Du kan endre navnetjener (dns server) hos din registrar til å benytte følgende innstillinger:

DNS1 (Navnetjener 1): ns1.digitalspinners.no

DNS2 (Navnetjener 2): ns2.digitalspinners.no

Merk at det kan ta 24 timer før endringene trer i kraft og domenet blir flyttet og er klar til å bruke de nye innstillingene.
Ta kontakt med din nåværende leverandør hvor du har kjøpt domenet og be dem oppdatere sine navnetjenere (dns server)
for domenet du skal flytte til det som er oppgitt ovenfor. Eventuelt kan du gjøre dette selv ved å logge inn på kontrollpanelet
der du har ditt domene registrert.

Når dette er gjort kan du oppdatere DNS innstillinger ved å logge inn på din Plesk kontrollpanel og klikke på DNS ikonet.

2. Hvordan logge inn på kontrollpanel?

Før du kan ta i bruk ditt domene, må du endre navnetjener eller DNS til å peke til vår server. (Se ovenfor).
For å logge inn på ditt kontrollpanel, gå til linken som er oppgitt i e-posten som ble sendt ved bestilling.

3. Hvordan legge til domene og eventuelle underdomener?

Logg inn på kontrollpanel og klikk på Nettsteder og domener, velg deretter Legg til domene eller Legg til underdomene.
Du kan også legge til domenealias hvis du ønsker å videresende til annet domene i stedet.

4. Hvordan ta i bruk e-post?

Du kan sette opp e-post på alle enheter ved å benytte følgende innstillinger under. Du må først opprette e-post adresser
gjennom ditt Plesk kontrollpanel. Logg inn på Plesk kontrollpanel og trykk på E-post fanen.
Fra E-postinnstillinger kan du sette opp videresending til andre e-post konto.

Når e-post konto er aktivert kan du benytte Webmail ved å gå til: https://webmail.digitalspinners.no eller https://webmail.dittdomene.no

Sende e-post

E-post tjener: mail.digitalspinners.no
Brukernavn: [email protected]
Protokoll: SMTP

Passord: Passord fra kontrollpanel til kontoen

Motta e-post

E-post tjener: mail.digitalspinners.no
Brukernavn: [email protected]
Protokoll: IMAP

Passord: Passord fra kontrollpanel til kontoen

Merk: Dersom du har mottatt andre innstillinger på e-post er det de som gjelder og du kan ikke benytte innstillingene ovenfor.
Du må da ta kontakt med support hvis du opplever problemer.

5. Hvordan komme i gang med nettsted bygger?

Logg inn på ditt nettsted ved å navigere til https://dittdomene.no/admin

Du logger inn med e-post adresse og mottar en link for å logge inn.

Dersom du må logge inn flere ganger, må du be om ny link hver gang av sikkerhetshensyn.

6. Hvordan komme i gang med WordPress Toolkit?

Logg inn på kontrollpanel og klikk på WordPress.
Deretter klikker du på installer et nytt WordPress nettsted knappen.

7. Hva er forskjell i hastighet på webhotell?

Det er forskjell i hastighet på de ulike webhotell pakkene som beskrevet under.

I/O – Grensen for hvor mye du kan skrive og lese til disk.
Entry processes – Antall samtidige forbindelser til webserver.
CPU – Maksimalt forbruk av CPU. Når grensen nås vil nettsiden gå tregere. 100% tilsvarer en kjerne eller core.
RAM – Maksimalt forbruk av minne for prosesser.
IOPS – Maksimalt antall skrive og lese operasjoner per sekund. Når grensen er nådd, vil skriving/lesing gå tregere.
Prosesser – Maksimalt antall prosesser som kan kjøre samtidig. Når grensen nås vil det ikke opprettes flere prosesser samtidig.

8. Hvordan sende nyhetsbrev?

Du kan ikke benytte våre e-post servere for masse utsending av e-post, men vi anbefaler at du gjør følgende:

1. Bestiller webhotell med subdomene (Underdomene).

2. Setter opp eget subdomene for nyhetsbrev, f.eks mail.dittfirma.no eller nyhetsbrev.dittfirma.no.

3. Bruker en dedikert tjeneste for nyhetsbrev som SendGrid eller MailGun og setter opp det til å bruke sub domene.

På denne måten hindrer du at ditt hoved domene blir markert som spam og risikerer utestengelse.

9. Support

Vi kan fjernstyre din datamaskin ved enkelte support saker.

Last ned TeamViewer her: https://www.teamviewer.com/no/

Last ned AnyDesk her: https://anydesk.com/en

Har du problemer, kontakt oss via [email protected] eller Live Chat.

For raskest mulig svar, logg inn på kundesider og opprett en supportsak.

Fra kundesider får du oversikt over faktura og kan bestille/fornye og kansellere tjenester.
Du kan også opprette supportsak og følge status på dine henvendelser.

© DigitalSpinners AS - Alle rettigheter reservert. Org nr: 926 542 710 MVA. +47 98 49 29 11 E-post: [email protected]